Week 11 II Rustige week

26 april 2018 - Poperinge, België

Hallo Allemaal,

Deze week heb ik alleen van maandag tot en met woensdag stage gehad. Gisteren ben ik direct uit stage naar Nederland gegaan. In verband met mijn vakantie wou ik alvast een verhaal over deze week schrijven.

Maandagochtend begon ik met mijn eerste vroegdienst van de week. Deze dag werkte ik met een collega waarmee ik nog niet eerder had gewerkt. Dit werkte erg fijn. De afgelopen weken heb ik opgemerkt dat het een groot verschil is met welke collega je werkt en of er wel of geen stagiaires aanwezig zijn. Sommige collega’s willen je erg veel leren en nemen de tijd voor je, wat erg prettig werkt, in tegenstelling tot andere collega’s die graag zo rap mogelijk werken. Ook als er veel stagiaires aanwezig zijn is er minder kans om te leren, omdat iedereen graag nieuwe handelingen wil aanleren. Deze week waren wij ’s ochtends met meerdere stagiaires en er waren vrij weinig patiënten op de afdeling. Rond 9 á 10 uur waren wij al klaar met de ochtendzorg. Na de ochtendzorg worden rond 11 uur de medicijnen klaargezet en aangereikt aan de patiënten. Vervolgens wordt het eten rond half 12 opgediend en rond 12 uur weer afgediend. Om half 1 heb ik samen met de andere stagiaires pauze. Als de pauze voorbij is begint de overdacht voor de laatdienst. ’s Ochtends is er geen overdracht voor stagiaires. Na de overdracht wordt de zorgronde gehouden. Dit houdt in dat we bij elke patiënt langsgaan om de vitale functies en pijnscore te meten. Ook worden maagsondes en blaassondes geleegd. Dit wordt allemaal ingevuld in het elektronisch patiënten dossier. Deze week was de zorgronde tegen 2 uur al klaar. Vaak wordt de administratie rond 2 tot 3 bijgehouden. Dit kunnen wij niet als stagiaire. Deze week was dus ook erg rustig. Er waren ook niet veel leermomenten aanwezig.

Woensdagmiddag na mijn dienst ben ik terug naar Nederland gegaan. Het is fijn om weer even thuis te zijn. Op maandag 7 mei begin ik weer op deze afdeling. Daarna verander ik van afdeling. Mijn stage programma laat ik volgende week weten.

x Jolieke