Week 9 II HBO-Verpleegkunde

15 april 2018 - Poperinge, België

Hallo Allemaal,

Vorige week begon ik mijn wekelijks verslag met goed nieuws. Vandaag heb ik ook goed nieuws te horen gekregen. Ik ben aangenomen voor de opleiding HBO-V op de Hanze Hogeschool in Groningen! Dit houdt in dat ik volgend jaar naar Groningen naar school ga om door te studeren aan het vak verpleegkunde. Op het MBO heb ik erg veel geleerd, maar toch merk ik tijdens deze stage dat ik soms de verdieping in bepaalde handelingen en aspecten mis. Op het MBO leer vooral hoe je het moet doen en op het HBO vooral waarom je iets moet doen. Deze stage heeft mijn interesse nog meer gewekt om door te leren. Ik heb er erg veel zin in!

Ondanks dat ik het best zwaar heb tijdens mijn stage probeer ik het beste ervan te maken. Dagelijks probeer ik zo positief mogelijk te gaan denken. Vorige week ben ik bijvoorbeeld begonnen met hardlopen. In Oktober 2018 is de 4 Mijl in Groningen en hier doe ik jaarlijks aan mee. Te vroeg genoeg beginnen met trainen kan niet, haha! Dit weekend is mijn moeder ook langs gekomen en zijn we samen gaan winkelen in Kortrijk en hebben we ergens wat gedronken. Ook heeft mijn moeder een fiets meegenomen. Dat is een groot verschil met het lopen wat ik altijd deed. In het weekend kan ik nu ook wat meer ondernemen. In eerste instantie had ik dit weekend stage, maar omdat ik met mijn uren uitkwam was dit niet meer nodig.

De stagiaires op mijn afdeling hebben deze week paasvakantie gehad. Dat houdt in dat ik deze week alleen als stagiaire was. Ik heb ook erg veel begeleiding gehad en collega’s hadden veel meer de tijd voor mij. Deze week heb ik ook mijn feedback formulier laten invullen. Ik heb goede feedback meegekregen, waar ik erg blij mee ben. Deze week heb ik veel technieken geleerd over het zwachtelen. Ook technieken waar ik zelf nog geen gebruik van heb gemaakt. Ik vind het erg leuk om continue veel bij te leren.

x Jolieke

1. Wina:
    15 april 2018
    Gefeliciteerd met je aanname bij de HBO-V