Week 19 II Recovery

24 juni 2018 - Poperinge, België

Hallo Allemaal,

Een nieuwe week en alweer op een nieuwe afdeling. Deze week startte ik op recovery, de uitslaapzaal na operaties. Op deze afdeling komen de patiënten wanneer ze geopereerd zijn. Als verpleegkundige houd je om de 15 minuten de parameters van de patiënten in de gaten. Patiënten mogen weg naar hun eigen kamer nadat ze een uur bij ons hebben gelegen en geen pijn hebben.

Het was een erg rustige week, omdat er artsen met verlof waren. De hele week ben ik weggeroepen, omdat een dokter had gevraagd of ik wou helpen aan de operatietafel bij orthopedische ingrepen. De operaties waar ik deze week aan heb meegeholpen waren heupprotheses en schouderprotheses. De dokter heeft me erg veel uitgelegd en ik kreeg de kans om zelf te boren en schroeven te zetten. Dit gebeurde natuurlijk onder begeleiding.

Ik heb erg veel geleerd over de anatomie van het lichaam van een mens en heb dit van dichtbij mogen zien. Wat erg interessant was.

Dit weekend was mijn laatste weekend in Poperinge en Ieper. Morgen tot en met woensdag begin ik op dialyse, een nieuwe afdeling. Woensdagavond komt mijn moeder langs en gaan we samen uiteten. Donderdag vertrek ik weer terug naar Nederland.

Volgende week schrijf ik mijn laatste verhaal voor jullie!

x Jolieke

1. Wina:
    27 juni 2018
    Goede reis terug en lekker eten.