Week 20 II Dialyse

5 juli 2018 - Wijtschate, België

Hallo Allemaal,

Na een erg drukke week heb ik tijd om mijn laatste verhaal te schrijven. Vorige week maandag tot en met woensdag waren mijn laatste dagen in België. De laatste paar dagen stond ik op de afdeling Dialyse. Een erg rustige afdeling voor stagiaires. Wanneer patiënten binnen komen worden ze door de verpleegkundige aan een dialyse apparaat gekoppeld. De patiënten besteden ongeveer 3:30 tot 4:00 aan het apparaat. Vervolgens worden de patiënten weer afgekoppeld. Als stagiaire heb ik me verdiept in de theorie over dialyse en de functie van de nieren. Ook heb ik geleerd om het apparaat op te bouwen en weer af te breken. Veel andere handelingen kon ik niet doen. Ik vond het erg leuk dat ik mocht kennismaken met dialyse, maar zal er later niet gaan werken.

Woensdagavond ben ik samen met mijn moeder uiteten geweest en donderdag ben ik terug gegaan naar Nederland. Ik ben erg blij en vooral trots dat ik het deze 20 weken heb volgehouden, omdat ik het naast stage helemaal niet leuk vond. Als ik ooit weer naar het buitenland ga dan zorg ik ervoor dat ik niet alleen ben en een vriendin mee neem. Als ik samen met iemand was geweest dan was mijn stage veel leuker geweest, omdat je samen veel leuke dingen kunt doen.

Ik heb erg veel geleerd afgelopen periode. Volgende week donderdag ga ik nog voor de laatste keer naar school om mijn diploma op te halen. Ook heb ik al een baan als verpleegkundige. Dit combineer ik samen met mijn nieuwe opleiding, HBO-V.

x Jolieke

1. Wina:
    5 juli 2018
    Succes met alles. En zie je volgende week nog bij het excellentiefeestje.