Week 13 II Tussenevaluatie

13 mei 2018 - Poperinge, België

Hallo Allemaal,

Maandagochtend begon ik aan mijn dertiende stage week. Deze week heb ik 6 dagen gewerkt en was ik alleen de zondag vrij. Ook heb ik deze week mijn tussenevaluatie gehad. Volgende week vrijdag 18 mei staan mijn examens gepland.

Mijn tussenevaluatie is erg goed gegaan, waar ik blij mee ben. De laatste twee examens dien ik nog met een goed te halen en zo hoop ik mijn extra diploma voor excellentie binnen te halen. Het extra programma dat ik volg geeft je meer druk tijdens je stage. Een voldoende is niet goed genoeg. Al mijn examens moeten met een goed zijn afgetekend, daarnaast moet er een positieve evolutie te zien zijn tijdens je stage. Als persoon wil ik mezelf altijd graag blijven verbeteren, mede om die reden ben ik dit traject aangegaan.

Ik kan niet wachten tot de laatste 7 weken van mijn stage voorbij zijn en mijn diploma’s binnen handbereik zijn, zodat ik vol moed kan beginnen aan een nieuwe uitdaging, HBO-V, nadat ik mijn zomervakantie heb gehad natuurlijk.

Dinsdag mocht ik met een patiënt mee voor een echo van zijn vaten in zijn rechterarm, omdat zijn arm erg opgezwollen was. De reden van de zwelling is dat er veel infusen zijn geprikt en dat oppervlakkige aders dichtgegaan zijn. De arm van de patiënt moest vervolgens worden gezwachteld om te druk te verhogen.

Deze week heb ik veel wondzorg zelfstandig uitgevoerd, indien ik hulp nodig had mocht ik een collega erbij roepen. De zelfstandigheid die ik krijg tijdens mijn stage vind ik erg fijn, maar het heeft ook een nadeel. Als je samen met een collega werkt worden fouten direct opgemerkt.

Zondag ben ik bij de kattenstoet wezen kijken. De kat is het symbool van Ieper. Jaren geleden gooien mensen katten van kerken af als offer. Deze traditie wordt voortgeleefd met knuffel katten, daarnaast vind er een optocht plaats. Deze traditie wordt een keer in de drie jaar gehouden.

Onlangs heb ik foto’s geplaatst op mijn blog van het campus waar ik woon en de omgeving van Poperinge. Daarnaast staan de foto’s van de kattenstoet er ook op.

x Jolieke