Week 14 II Einde Heelkunde

20 mei 2018 - Poperinge, België

Hallo Allemaal,

Deze week was de laatste week op de afdeling Heelkunde na 9 weken. Wat ik erg jammer vind, maar ik heb veel zin om weer te beginnen aan een nieuwe uitdaging bij het Geriatrisch support team. Deze week heb ik weer 6 dagen gewerkt, wat me toch wel gesloopt heeft toen ik zaterdagavond thuis kwam.

Deze week heb ik twee examens gehad, een voorlichting geven aan een patiënt en een verpleegtechnische handeling uitvoeren. Alle twee de examens heb ik goed afgerond. Het is lastig om een voorlichting voor te bereiden aan een bepaalde patiënt, omdat de patiënten op onze afdeling geen langdurige opname hebben. Samen met de hoofdverpleegkundige had ik afgesproken om een voorlichting en instructie te geven aan een patiënt over het gebruik van Fraxiparine, een subcutane injectie (onder de huid). Op de dag zelf heb ik een patiënt uitgekozen aan wie ik de voorlichting zou geven. Voor het examen heb ik hierover nog informatie opgezocht.

Mijn zorgen zijn minder, omdat ik nu al mijn gedragsbeoordelingen heb afgerond. Met mijn hoofd zit ik al bij de verhuizing en wanneer ik eindelijk weer naar huis mag. Nu ik weer een afdeling heb afgesloten voelt het alsof ik weer een deel heb afgerond, nog maar 5 weken en het is zover.

Deze week heb ik niet erg veel bijgeleerd op stage, maar ben ik vooral in mijn vrije tijd bezig om extra informatie over bepaalde operaties en medicaties op te zoeken. Deze week is ook een vriendin van me, die ik hier heb leren kennen, gestopt met haar stage, dus het is weer een stuk rustiger Poperinge. Vanavond komt mijn vriend langs en volgend weekend komen mijn ouders me bezoeken.

Tot volgende week!

x Jolieke