Week 8 II De gevleugelde stad

8 april 2018 - Poperinge, België

Hallo Allemaal,

Deze week was erg leuke en leerzaam. Allereerst heb ik goed nieuws. Normaal gesproken sta ik tot 28 april op deze afdeling, maar omdat ik het hier erg naar mijn zin heb, heb ik mijn praktijkopleider een mail gestuurd. Voorlopig mag ik tot 20 mei op heelkunde blijven staan. Dit vind ik een zeer leuke afdeling en ik wil mezelf graag verdiepen in de abdominale heelkunde. Dit houdt in dat ik een deel van mijn stage programma op geriatrie mis, maar dat heb ik er voor over.

Ook zijn mijn opdrachten allemaal goed gekeurd, dus mag ik nu verder voor mijn examens. Als excellent student moet ik al mijn examens afronden met een goed. Erg spannend dus.

Deze week heb ik voor het eerst een drain verwijderd. Een drain wordt geplaatst om bloed en wondvocht uit het wondgebied af te voeren. Daarnaast heb ik veel wonden met wiek verzorgd. Op deze afdeling is er erg veel wondverzorging. Dit vind ik interessant om te doen. Mijn collega’s hebben ook meer vertrouwen in me nu ik hier al een paar weken sta en ik werk veel zelfstandig. Dit vind ik erg fijn. Als ik iemand nodig heb kan ik er altijd een collega bij roepen.

Vrijdagavond ben ik samen met collega’s naar de gevleugelde stad geweest in Ieper. De gevleugelde stad is een promotiefestival voor het straattheater. Nadat we daar waren geweest hebben we nog wat gedronken bij een café. Omdat het in het weekend erg stil is, heb ik gevraagd of een medestagiaire zin had om af te spreken, helaas kon ze dit weekend niet. Gisteren ben ik veel buiten geweest met het mooie weer. Vandaag wil ik graag beginnen met het voorbereiden van mijn examens.

x Jolieke

1. Wina:
    8 april 2018
    Lekker genieten van het mooie weer. Maakt alles hopelijk wat zonniger.